2014. július 7., hétfő

Hupsz

Azért az durva, ha egy karakterről hetven oldal után derül ki, hogy tünde... Vagy én nem figyeltem eléggé, és ez az apró információ elkallódott valahol a pocsék megfogalmazás idegtépő káoszában?

Nagyjából hasonló a problémám azzal a regényrészlettel, amit az orrom alá dugtak tegnap. Még most se vagyok biztos abban, hogy a főszereplő hímnemű. Gyanús, de nem biztos.

Az aktuális könyvre visszatérve... Ezt a párbeszédet  figyeljétek:

"- Kirabolták Imiri ti-Versakhan-t.
 - Mennyire?"

 Mennyire?! Kirabolták b.meg! Vagy ha kicsit rabolták ki, az nem baj?

Ja, és mielőtt elfelejtem. Már korábban is észrevettem, de elfelejtettem megemlíteni.

Sci-fiben nem ritka, ha az embereknek beépített csatlakozóik vannak, hogy közvetlenül az idegrendszerükre csatlakoztathassák a kütyüket. Ez oké.

De ezeknek itt konkrétan jack csatlakozójuk van! Mit dugnak a fejükbe? Fülhallgatót, hogy a kívülállók belehallgassanak a gondolataikba? Mikrofont? Én a magam részéről mindig ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy bizonyos lyukakba beledugjak valamit, mert csak. Ha egy fickót meglátnék egy standard jack csatlakozóval, tuti belepróbálnám a telefonom headsetjét.

Nem lehetett volna simán azt írni, hogy beépített csatlakozójuk van? Vagy ha mindenképpen ma is ismert dugót akart használni, akkor miért nem USB port?

------------

Kezdek hangulatba jönni. Írhatnékom van.

######

Ezt tegnap írtam, és elfelejtettem befejezni/elküldeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése