2014. június 20., péntek

Öt év múlva

Az ember akkor jön rá, hogy mennyire céltalan az élete, amikor elé tolnak egy papírt, amire részletesen le kell írnia, hogy mik a céljai az aktuális hónap végéig, a jövő hónap végéig, a rákövetkező hónap végéig, mik az egyéves céljai, mik az ötéves céljai.

A sikeres emberek módszere, hogy leírják a céljaikat. Erre próbálnak inspirálni, de a baj ott kezdődik, hogy a célokat nem elég leírni, tenni is kell érte. Sokat. És akkor még a körülményekről nem is beszéltünk. Mi van, ha valami közbejön? Mi van, ha a céljaink nem csak rajtunk múlnak?

Honnan tudjam, hogy itt leszek-e még öt év múlva?

Honnan tudjam, hogy így fogok-e még gondolkozni öt év múlva?

Öt évvel ezelőtt még fizikusnak készültem.

Két-három éve újságírónak tanultam.

Fél éve habilitációs kutyakiképző tanfolyamra jártam.

Jelenleg állatvédelmi járőr vagyok.

Az egyetlen állandó dolog, ami kis általános iskolás korom óta kísér, az az írás. Azt viszont félek leírni, hogy öt év múlva író leszek, mert nem biztos. Ez nem rajtam múlik, hanem azon, hogy az én ízlésem és stílusom mennyire egyezik a kiadók és az átlag olvasók elvárásaival. Bajos, mert sohasem izgatott, hogy mit akartak mások, és nem úgy írok, hogy az a tömegnek megfeleljen. Ha a történetem nekem tetszik, és mások is szívesen olvassák, az más tészta.

A legfőbb kritikusom én vagyok, elsősorban magamnak írok. Biztos, hogy nem fogok legépelni olyan valamiket, amik nekem nem tetszenek csak azért, mert mások ezt várják tőlem.

Írásból szerintem meg se lehet élni. Nem mintha ezért csinálnám, csak épp a munkával kapcsolatosan kell kitöltenem ezt az izét. Mindig is az agyamra ment a pénz, mint téma, de el kell ismerni, hogy számlák sajnos léteznek, enni meg csak kell.

Mi a bánatot jelent a "spirituális céljaim"?!

Erről nekem kapásból a horoszkópok, meg egyéb bisz-baszok jutottak az eszembe, amik fantasy témának piszok jók, de ezekre alapozni a való életet nem érdemes.

Azt hiszem, lesz pár üres rubrikám...

Célom az elkövetkezendő egy-két napra:

  1. Kiolvasni a Dukayt. (Nem, még nem fejeztem be. De itt van kéznél.)
  2. Megírni a Tizenhárom éj ötödik fejezetének vázlatát.
  3. Megírni, vagy legalábbis elkezdeni az ötödik fejezetet.
  4. Állatvédelmi törvények tanulása
  5. Térképkészítés
  6. Útvonaltervezés a járőrszolgálathoz
  7. Meg, ami még közbejön
Hétfőig?!



Megyek eret vágni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése