2014. június 27., péntek

Amíg még friss az élmény

Épp most csuktam be A Dukay család harmadik kötetét. Mindjárt ráteszem a porvédő borítót, azután felkerül a polcra.

Ez a pár oldal már gyorsan elrepült. Nem találtam már annyira vontatottnak, mint az előző kötetet. Többször említettem már, de leírom még egyszer. Lajos bácsi már nagyon végezni akart a művével, ezért begyorsított. Ha az egészet ebben a tempóban írta volna meg, jóval kevesebb morgással olvastam volna.

Majdnem könnyeztem, amikor újra felbukkant Dali, Zeker Andris, meg a harmadik fickó neve. Szép utalás az első kötetre, és a kedvenc szereplőimre.

Zia és Ursi konfliktusa is előkerült a második kötetből. Úgy rémlik, ezt korábban dicsértem. Hazafias kötelességek, vagy család és szerelem. Sajnáltam, hogy egy huszárvágással elintézték az ügyet. Nem ásták alá Ursi munkáját, és a nő is megmaradt. A finisben a kérdés újra előkerült. Meg is lepődtem rajta. Pislogtam kettőt, amikor ráeszméltem, hogy Ursi végül a politikai szerepét választotta, és Ziát a gyerekkel elküldte Amerikába.

Persze, Lajos bácsi úgy gondolta, hogy ez túl szomorú vég egy ilyen hosszú történet végére. Zárójelenetnek megkaptuk egy huszadrangú mellékszereplő újraegyesülését régi nagy szerelmével.

- Da zdravsztvujet! (Remélem, nem írtam el. Kiejteni már meg se próbálom.)

Ezt üvöltözték egymásnak. A hatás majdnem meg volt. Örömteli viszontlátás, visszhangzó barlangfalak... Szinte láttam magam előtt.

Kár, hogy meg kellett törnöm a varázst a guglifordítóval.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése