2014. június 28., szombat

Keresd a magad igazát

Szent lócitrom!

Sejtettem, hogy valami kicsit gagyibb dolog lesz de... Ez?! Ez nem kicsit gagyi. Amatőr létemre minden második mondatba belekötöttem. És ez még csak a megfogalmazás.

Most akkor ez sci-fi, vagy fantasy? Eddig úgy tűnik, hogy mind a kettő.

Shadowrun - Árnyvadász sorozat: Robert N. Charrette - Keresd a magad igazát

Eleve bizonytalan vagyok az ilyen sorozatokkal kapcsolatban, de gondoltam, hátha...

Az első két oldal után kiakasztott.

Csávókám áll a hídon, és nem veszi észre, hogy nagy csobogó hangokkal kiemelkedik a vízből egy krokodilszerű óriás izé. Onnan tudja, hogy valami történt hátul, hogy az előtte álló pasas szemében látja a visszatükröződést.

És elvileg ez egy high tech indián nindzsa, aki minden apró szarságot észrevesz. Vagy csak az apró szarságokat veszi észre?

Á, minek figyeljek a nagy dolgokra, észre veszek én minden apró csillogást, abból majd következtetek arra a bazi nagy izére a hátam mögött!

És ez mi:

"Amikor elérte a boltív tetejét, jólesően elmosolyodott, és CIKIZNI kezdte Samet."

Cikizni? Hány éves az író? Tizenkettő?

Az már csak hab a tortán, hogy amit a high tech indián nindzsánk mondott, az nem "cikizés" volt, csak egy szimpla beszólás.

Robert bátyánk szépen sorban leírtra, hogy kik léptek be a barlangba, azután külön kihangsúlyozta, hogy az utolsó ember után már nem jött senki.

Tényleg?!

"Jason lépett át elsőként az akadályon Sam után."

Jason lépett át elsőként az akadályon, DE CSAK SAM UTÁN!!

És társaik. Elképesztő mennyiségű hibát találtam, de felét se fogom felsorolni, mert akkor itt ülnék estig. Bakker, pedig csak a huszadik oldalon tartok.

Pedig olyan cukker képekkel illusztrálták a kis kötetecskét! Ilyet utoljára a népmesés könyvemben láttam nyolcéves koromban.

Na, ne! - felkiáltással nyugtáztam, hogy jól belenyúltam a harmadik kötetbe. Eleinte megfordult a fejemben, hogy ha jó lesz, előkerítem az első kettőt is, de ezek után leshetik!

Tanulókönyvnek jó lesz: Így nem kell írni!

Esküszöm, neten ingyen jobbat találok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése