2014. augusztus 21., csütörtök

Körbe-körbe

Na, ez jó kis novella volt. Tetszett. Kicsit sablonos, amolyan bajba-kerültünk-az-itthagyott-tecnológiát-leporolva-megoldjuk-jaj-mégse-megy-meghalunk-nem-halunk-huzzunk-sorsot-feláldozom-magam-mégse-haltam-meg-megmenekültünk történet.

A Merkúron járunk 2015-ben. (Bizony, ezen a történetem majd csaj jövőre illik nevetni.) Két ürge belepte a tíz évvel ezelőtt épített állomást, és újra akarták indítani a bányászatot. Egyetlen robotot vittek csak magukkal, amit gyorsan össze is zavartak. Annyira, hogy elkezdett drámákat szavalni. (Honnan ismerte őket?)

Szóltak szegény Sebinek, hogy ugorjon már le a legközelebbi bányába szeléniumért, mert különben megsülnek.

(Kezdjük ott, hogy ha egyszer valamilyen okból bányát építünk a Merkúron, akkor azt nem az enyhén fogalmazva forró Nap felőli oldalára tesszük, amihez képest a pokol hidegebb, mint a déli sark.)

Csávókáim egyszer csak arra eszmélnek, hogy Sebi nem jött vissza. Körbe-körbe mászkál a kijelölt bánya körül.

Valahogy vissza kell hozni.

A két férfi nem mehetett ki, mert még védőruhában se bírnák sokáig odakint.

---------------------------------

Holnap lesz egy hónapja, hogy ezt a bejegyzést elkezdtem írni. Azóta már a kötet harmadát végigolvastam, de nem írtam róluk semmit. Tizenkét novella véleményezésével maradtam adós.

Az elmúlt egy hónapban csúnyán leeresztettem, de az okát nem tudom megmondani.Életem során nem egyszer átestem egy-egy ilyen időszakon.

Átmeneti mélypont, ha úgy jobban tetszik.

Igyekszem utolérni magamat.

Bele kell húznom az olvasásba, ugyanis nagyjából három könyvet olvastam ki azalatt az idő alatt, mialatt beszereztem hetet. Nem merem megszámolni, hogy az olvasmánylistámon hány tétel szerepelhet, de van egy olyan sejtésem, hogy több, mint negyven.

Az mindenesetre biztos, hogy amint befejeztem az Encyclopedia Galactica első kötetét, nem kezdek bele a negyedikbe, és nem rohanok beszerezni a másodikat. Majd szépen sorjában.

Sajnos Asimov írásait nem élvezem olyan mértékben, mint ahogy mondjuk öt évvel ezelőtt tettem volna.

Ezt a bejegyzést most gyorsan közzéteszem, és megpróbálok pótolni, hátha az túllendít a mostani mélypontomon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése